• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-٠٩:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٤٨
با حضور تشکری هاشمی در منطقه 20 صورت گرفت:

بررسی آخرین وضعیت توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران/ برگزاری جلسه هم اندیشی با اهالی منطقه

در بازدید رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، آخرین وضعیت توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران تشریح و بررسی شد و همچنین مقرر شد نمایندگان محلی، نشستی با اعضای شورای شهر تهران داشته باشند تا مسائل و مشکلات منطقه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه بررسی توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و شنگی شهردار منطقه 20 تهران و مسئولان مترو تهران برگزار شد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مترو تهران گزارشی از پیشرفت هریک از ایستگاه‌ ها ارائه دهد گفت: برای تصمیم گیری درخصوص  بودجه سال آینده، ارائه آخرین وضعیت گزارش پیشرفت ایستگاه ها الزامی  است. 
وی ادامه داد: توسعه مترو در بخش های شمال غرب تهران کمتر دیده ‌شده و نیاز به توسعه خطوط مترو در این مناطق احساس می‌شود و برهمین اساس باید گزارش توسعه خطوط 7 و  6 مترو تهران در این  بخش ها ارائه شود  تاکید ما این است منابع شهرداری تهران نباید در تعداد زیادی پروژه پخش شود این به مفهوم تعدد پروژه های نیمه تمام و عدم برخورداری مردم از منافع آن خواهد بود.
در ادامه از آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران و عملکرد تی بی ام بازدید به عمل آمد. بنا به گفته مسئولین مترو ۳۵۰ متر تونل باقیمانده این خط در دوماه آینده به اتمام خواهد رسید.
در ادامه، سید جعفر تشکری هاشمی، علی اصغر قائمی و شنگی از ميدان  محله شاه عبدالعظیم حسنی نیز بازدید کرده و پس از استماع مشکلات اهالی محله، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: درحال حاضر وضعیتی که مشاهده می‌شود مشکلات شدید ترافیکی ایجاد شده و برخی دسترسی ها بسته شده؛ البته هیچ یک از اهالی درخصوص آباد شدن محله مشکلی ندارند و باید بدانیم  شهرداری هزینه می‌کند تا وضعیت منطقه آباد شود. 
وی ادامه داد: معتقدم باید ابتدای کار اطلاع رسانی مناسبی درخصوص احداث این میدان ارائه می‌شد  که انجام نشده  برهمین اساس از شهردار منطقه می‌خواهیم اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص داشته باشد. 
تشکری هاشمی گفت: برخی پروژه ها در ابتدا احساس می شود مناسب نیستند؛ مثلاً در هنگام احداث پیاده راه بازار و سنگ فرش کردن آن نیز این صحبت ها  بیان می شد. اما اکنون می‌بینیم که مردم به راحتی در بازار تهران تردد می‌کنند و مشکلی برایشان وجود ندارد. امیدوارم پروژه پیاده روسازی و پیاده راه این محله هم برای مردم و کسبه بازار جذاب شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد، شورای شهر تهران با نمایندگان این محل جلسه ای  خواهند داشت که طی آن، این طرح به دقت بررسی می‌شود و اگر نیاز به اصلاحاتی داشت مد نظر قرار می گیرد.
وی گفت: احداث ایستگاه مترو هیچ ارتباطی به بسته شدن میدان حرم ندارد زیرا در خوش بینانه ترین حالت، مترو دو سال دیگر افتتاح خواهد شد. 
تشکری هاشمی گفت: در جلسه ای که برگزار خواهد شد از شهرداری، سازمان  زیباسازی، سازمان ترافیک و پلیس راهور دعوت خواهد شد تا بحث اقناعی انجام دهند  و اگر قرار شد خیابان بسته شود این کار انجام می‌شود و اگر قرار شد باز شود نیز این کار را باید انجام شود. ما به دنبال این هستیم که اهالی از این محیط لذت ببرند و به آرامش برسند و اگر ایراداتی وجود داشت انجام می‌دهیم و انشالله به نتیجه ای می‌رسیم که دلنگرانی اهالی برطرف شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: